Veldslagen WOI en WOII

Hier kan je praten over de Sabaton-tour en de indruk van de laatste show die je gezien hebt.

Moderators: jorick, Site Admin

Veldslagen WOI en WOII

Berichtdoor jorick » 02 mei 2009 19:31

hier kan je babbelen over veldsalgen van de WOI en WOII.

ik heb eens gelezen over de veldslag van Passendale,
dat in de maand augustus 1917 75.000 geallieerden en 50.000 Duitsers gesneuveld zij,
in september 1917 viel het 2ebritse leger de duitsers weer aan na 1 maand gevechtspauze het was echt een vuur gordijn die de duitse linies helemaal van de kaart veegde.... elk verloor zo'n 20.000 manschappen e ze winde maar 1000 meter.
de britten verloren aan het Westelijk Front tussen 31 juli en 1 december zo'n 448.000 manschappen,
de duitsers verlooren in Vlaanderen zo'n 270.000 man. bij de fransen vielen maar zo'n 8500 doden!
er zijn zoveel soldaten gesneuveld en het front is maar 8km verschoven, dat is zeer weinig!
dat de duitsers aanvalde en over andere duitse lijken moesten kruipen om de vrijhand aan te vallen!
er zijn honderdduizenden gesneueveld allemaal dappere soldaten die gewoon vochten om hun vaderland!
en dan al die jonge levens die zo ineens wegenomen worden in seconden.. echt om stil van te worden!
een van de ergste veldslagen ooit genoemd.

always remember a fallen soldier!
jorick
panzercrew
panzercrew

Re: Veldslagen WOI en WOII

Berichtdoor Do Glatem Live » 02 mei 2009 19:36

that is the price of a mile
Laatst bijgewerkt door Do Glatem Live op 04 mei 2009 19:20, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Let op wat je wijzigt Jorick
Hail To Sabaton!!!!!!

Jullie admin van dienst ;) en co-Founder van Panzerkampf

Captured in all your lies, fear is in your eyes
Do Glatem Live
Beheerder

Berichtdoor jorick » 04 mei 2009 18:12

ja inderdaad, ik heb veel erover gelezen, het is echt een der ergste veldslagen ooit,
maar er zijn natuurlijk nog heel veel ander veldslagen...
jorick
panzercrew
panzercrew

Berichtdoor Ghalamir » 15 jun 2009 22:09

Dat kan dan wel zo zijn, dit was de verschrikkelijkste veldslag uit de opgetekende geschiedenis. Voor de eerste keer werden gifgassen, tanks, vlammenwerpers en automatische mitrailleurs ingezet. WO I was de laatste klassieke oorlog en de eerste moderne oorlog. Een ziekelijk fusiegedrocht van beiden.
De slag bij Passendale, hier in ons eigen Vlaamse land, staat in de Britse defensie archieven als de grootste horror der mensheid. Het heet niet voor niets Passion Dale.

www.myspace.com/warbeastdeathmetal

BELGIAN BLOOD PISSING DEATH METAL

Ghalamir

Berichtdoor jorick » 16 jun 2009 17:59

ja het was er serieus erg aan toe toen in die tijd....
en alle mensen worden uiteindelijk slachtoffers...
jorick
panzercrew
panzercrew

Berichtdoor Do Glatem Live » 18 jun 2009 23:08

Ghalamir schreef:Dat kan dan wel zo zijn, dit was de verschrikkelijkste veldslag uit de opgetekende geschiedenis. Voor de eerste keer werden gifgassen, tanks, vlammenwerpers en automatische mitrailleurs ingezet. WO I was de laatste klassieke oorlog en de eerste moderne oorlog. Een ziekelijk fusiegedrocht van beiden.
De slag bij Passendale, hier in ons eigen Vlaamse land, staat in de Britse defensie archieven als de grootste horror der mensheid. Het heet niet voor niets Passion Dale.

Zeer mooi verteld!!

Verhalen als deze zijn altijd welkom e, alsk me nie vergis is er daar ne topic voor van u e Jorick?
Hail To Sabaton!!!!!!

Do Glatem Live
Beheerder

Berichtdoor jorick » 19 jun 2009 19:14

ja ik heb deze topic geopent omdat ik zelf wel geinterseert ben in wereldoorlog 1 en 2!
ik ga nogwat bedenken mits verhalen van de 2e wereldoorlog....
ik heb zopas de boek van Rochus Misch Ik was de lijfwacht van Hitler gelezen....
iedereen zij dat hitler geen hart had en gevoelloos was, maar Rochus beweert dat hij altijs vriendelijk was tegen hem...
hij was van de persoonlijke lijfwacht van hitler hij was zijn telefoniste de nummer van de Führer bunker was 050!
en hij was zelfs gevraagd door Hitler zelf om met hem regelmatig mee te gaan.
echtwel een intersant boek vind ikzelf...
jorick
panzercrew
panzercrew

Berichtdoor Do Glatem Live » 19 jun 2009 22:21

ja, lijkt inderdaad wel zo, jammer dak nie veel tijd heb om te lezen, kga da zeker ne keer doen later
Hail To Sabaton!!!!!!

Do Glatem Live
Beheerder

Berichtdoor jorick » 20 jun 2009 06:45

zeker en vast doen jeroen:)
ik heb al veel boeken gelezen...
en heb massa's documentaires op dvd liggen.....
jorick
panzercrew
panzercrew

Berichtdoor attero » 22 jun 2009 11:52

ik heb het meer op de russische succesen uit WO2
neem nu koersk, grootste tankslag ooit, of Stalingrad, de verdediging van Moskou, het beleg van Leningrad, de winteroorlog, de russische-japanse oorlog van 1933
tegen dit is het geallieerd aandeel in de oorlog niks en is D-day en el allemein eigenlijk niks in vergelijking met deze slagen bv. Stalingrad 500000 duitse soldaten, een paar duizend tanks tegen ongeveer een miljoen russische soldaten en later ook nog extra tanks
terwijl D-day pakweg 150000 geallieerde soldaten waren tegen enkele duizenden duitsers
attero

Volgende

Keer terug naar Verover de wereld